۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

اختصاص بیش از ۱۴۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان به کشت گلخانه‌ای

اختصاص بیش از ۱۴۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان به کشت گلخانه‌ای

اصفهان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

محسن کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به مزایای کشت‌های گلخانه‌ای، در چند سال اخیر سطح زیر کشت گلخانه‌ای را افزایش دادیم.

وی بیان داشت: کشت گلخانه‌ای مزایای بسیاری دارد که می توان به افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش راندمان مصرف آب، امکان تولید محصول سالم و اشتغال‌زایی بالا در واحد سطح اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: درحال حاضر مجموع سطوح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر یک هزار و ۴۱۰ هکتار است.

وی گفت: میزان تولید سالیانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر ۲۰۴ هزار و ۹۰۶ تن است که رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

کریمیان بیان کرد: میزان تولید سالانه گل شاخه بریده حدود ۵۲ میلیون شاخه و گل‌های نشایی – فصلی با تولید ۳۸.۶ میلیون گلدان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: همچنین در تولید گل شب بو استان اصفهان رتبه اول کشور را داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از مهمترین مزایای تولید قارچ می توان به اشتغال‌زایی بالای واحدهای تولیدی، استفاده از پسماندهای کشاورزی (کاه کلش گندم، زل مرغی، ملاس چغندر قند،سبوس) در پروسه تولید و خواص غذایی و داروئی قارچ اشاره است.

وی بیان داشت: سطح این محصول در استان ۵۵ هکتار با تولید ۱۰ هزار و ۵۷ تن در سال است که در حال حاضر استان اصفهان رتبه دوم کشوری در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 3763933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha